A projekt lényege tulajdonképpen az volt, hogy az egyesület tanulói által kiválasztott 5 tehetséges fiatalnak olyan útmutatást adjunk a tánc és a dráma területén keresztül, mely hozzásegíti őket ahhoz, hogy a jövőre nézve a művészeti iskolák irányába induljanak el, esetleg a foglalkozásuk is az legyen majd.
A projekt célja gyakorlatilag a fiatalok jövőjének megalapozása volt.
2015. április 02. - Projekt nyitása, társas felkészítő óra: A projekt nyitásaként az oktató, Ködöböcz Sándor egy projektnyitó napot tartott a fiataloknak. Elmondta nekik a projekt lényegét.
A tanulókat arra neveltük, hogy egy adott zenére képes legyen különböző gyakorlatokat, valamint a helyes testtartás kialakítását segítő gyakorlatokat elvégezni.
A kiválasztott gyerekek közös jellemzője a tánc szeretete volt. Emellett egymással is már évek óta jó, mondhatni baráti kapcsolatot ápoltak, ami véleményünk szerint elősegítette a közös munkát. A részt vevő gyerekek valamennyien jó tanulók, kiemelkedően jó teljesítményt nyújtanak az iskolában, így az eltelt néhány hét alatt nem kellett őket külön korrepetálni, felzárkóztatni a plusz elfoglaltság miatt.
A pályázat célja az volt, hogy egy olyan harminc órás programot tervezzünk a kiválasztott fiataloknak, mely hosszú távon támogatja majd karrierjüket. Elsősorban természetesen a továbbtanulásban gondolkodtunk, de akár profi karrierjük elindítója is lehetett ez a projekt.
A tehetséggondozó program célja a személyiség fejlesztése, művészi beállítódásra való nevelés a tánc eszközeivel, s a táncművészetben tehetséges tanulók feltárása, azonosítása, annak érdekében, hogy tehetségüknek megfelelő fejlesztésben részesüljenek. Véleményünk szerint mi a lehető legtöbbet megtettünk azért, hogy mindez meg is valósuljon. Abból kiindulva, hogy a gyerekek minden órán megjelentek, -nem volt hiányzás, nem volt "hiszti", hogy most nincs kedvem, - úgy gondoljuk, hogy ők is élvezték a heti plusz órákat, és a plusz feladatokat, melyeket ezúton teljesíthettek.
A dráma és tánc kreatív folyamata a csoportos játékok együttes élménye révén segíti elő a tanulók alkotó- és kapcsolatteremtő képességének kibontakozását; összpontosított, megtervezett munkára szoktatását; testi, térbeli biztonságának javulását; idő- és ritmusérzékének fejlődését.
Bízunk abban, hogy majd az idő minket igazol, és fogjuk még az érintett gyerekek nevét emlegetni egy - egy komolyabb verseny után, vagy esetleg megláthatjuk azt, hogy valóban a diákból legyen a mester.
Megosztás a facebookon